Friday, April 30, 2010

mimpi dunia

pernah tak korang ada dalam situasi, yang mana kau ada dalam satu kawasan.. rumah dia sumpah besar2 macam istana.. kau jalan sorang2 je kat kawasan perumahan tu untuk cari rumah kau.. kau cari punyalah cari.. tapi kau tak jumpa..kau hanya jumpa rumah2 yang kau taktau punya siapa.. kau nak masuk tanya pun tak boleh sebab kawasan rumah orang semuanya ada guard yang garangbangat and bengis. last sekali kau terduduk and menangis..

AllahuakbarALLAH hu akbar
AllahuakbarALLAH hu akba
*azan subuh

ini mimpi aku yang serius pelik.. sebabnya aku tak berangan pape pun b4 tdo mlm td.. i had enough 4 yesterday.. ta larat nak barangan.. pas baring, baca doa.. tak sampai 5 minit daa selamat tdo..

so guys, ada apa2 maksud tersirat ke?

1 comment:

Asma’ AB said...

ain.. taken from this link: http://www.iluvislam.com/v1/forum/viewthread.php?forum_id=31&thread_id=545&pid=410464%20#post_410464

"mimpi kita bukanlah seperti mimpi para anbiya'' mimpi para anbiya' itu adalah perutusan dari Allah SWT sepertimana ketika Nabi Ibrahim as bermimpi menyembelih anaknya. kata ustaz yg saya lupa namanya tu, mimpi yg org kebanyakan seperti kita ini, klu bermimpi yg baik2 seperti bermimpikan syurga (hidup aman di tempat yg cantik), mimpi dapat hadiah, itu adalah rahmat daripada Allah. maka ketika bangun dan teringat akannya, ucaplah tahmid. sebaliknya, jika mimpi itu berkenaan sesuatu yg meresahkan, mendukacitakan seperti mimpi terjun bangunan, kena tikam dan sebagainya, ia adalah gangguan tidur oleh syaitan. sekiranya ketika bangun kita teringat akan mimpi tersebt maka ucaplah taawuz (a 'udzubillahi minassyaitaanirrajiim). dan kalau mimpi buruk itu selalu menggangu tidur kita, maka dinasihatkan agar pergi la buat "spiritual" check-up, takut jasad kita "diganggu" atau "dihuni". dan tambahan daripadanya, klu mimpi yg baik, wajarlah dikongsi, mungkin ia khabar gembira buat semua. tetapi berwaspada juga, takut ada yg terkilan (pesan ustaz tersebut). tetapi klu mimpi buruk, sebaiknya tidak dihebahkan, takut membawa fitnah, umpatan dsb.."

hope this may help. don't worry to much tentang mimpi okeh? maybe it's just lintasan tnp apa2 makna :)

Post a Comment